جادوی گرده گل برای زیبایی پوست و مو


گرده زنبور عسل تأثیر فوق العاده ای بر پوست و موی افراد می تواند داشته باشد . در این مقاله، ما به 9 مزیت جادویی گرده زنبور عسل برای زیبایی پوست و مو اشاره می کنیم.گرده زنبور عسل از محصولات زنبور عسل است که خاصیت درمانی فوق العاده ای دارد . گرده زنبور عسل دقیقا همان غذای زنبور عسل است. این ترکیب مخلوطی از شهد، عسل، بزاق زنبور عسل و گرده گیاه جمع آوری شده توسط زنبورها است. این ماده از 40 درصد پروتئین تشکیل شده و یکی از مواد غذایی پرطرفدار طبیعی محسوب می شود.
گرده گل فوق العاده عالی و شگفت انگیز است زیرا حاوی تقریبا تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن انسان است و پروتئین آن به شکل آمینو اسیدهای آزاد است که به طور مستقیم در بدن مصرف می شود.گرده زنبور عسل دارای بسیاری از مزایای سلامتی است، اما همچنین دارای مزایای زیبایی نیز هست!

1 . اثرات ضد پیری
شما می توانید با مصرف منظم گرده زنبور عسل به پوستی جوان و شاداب که در آن اثری از کهولت سن نیست دست پیدا کنید! این ماده حاوی مقدار بسیار بالایی از آنتی اکسیدان ها است که از رادیکال های آزاد، سموم، مواد شیمیایی، آلاینده ها و ناخالصی های زیست محیطی جلوگیری می کند. این ماده از آسیب پایدار روی پوست شما که به صورت چین و چروک و خطوط ظریف نمایان می شود جلوگیری می کند.

2 . درمان آکنه
گرده زنبور عسل حاوی آنتی بیوتیک های طبیعی است که باعث کشتن آلودگی ها و میکروب ها می شود. اگر پوست شما به علت آکنه آسیب دیده باشد، التهاب پوستی و زخم های پوستی به شما وارد می شود. گرده زنبور عسل می تواند به پوست آکنه ای شما کمک کند! این خواص ضد التهابی گرده زنبور عسل مانع پیدایش آکنه بر روی پوست شما می گردد.
3 . زخم ها را درمان می کند
گرده زنبور عسل به صورت داخلی برای سرعت بخشیدن به بهبود زخم ها از طریق بازسازی سلول های و اثرات ایمنی قوی و ضد التهابی استفاده می شود. این ماده، مواد معدنی ساختمان پوست مانند سیلیس را در بدن افزایش می دهد که سلول های پوست را تولید می کند. شما می توانید یک کپسول گرده زنبور عسل 500 میلی گرم را سه بار در روز بخورید تا زخم هایتان را سریعتر درمان کنید.

4 . درخشان کردن پوست
شما می توانید با خوردن گرده زنبور عسل و استفاده از آن به طور موضعی بر روی صورت خود، پوست خود را درخشان کنید. این ماسک خاصیت ضد اکسیدانی بالایی نیز دارد. برای درخشان شدن پوست خود به صورت هفتگی استفاده کنید:
ماسک صورت گرده زنبور عسل: در یک مخلوط کننده کوچک، نصف یک آووکادو، 1 قاشق چایخوری آب لیمو تازه، 1 قاشق غذاخوری گرده زنبور عسل و 1 قاشق چای خوری عسل اضافه کنید. مخلوط این مواد را تا 10 روز در یک ظرف دردار و در فریزر نگهداری کنید. 1 قاشق چایخوری از این ماسک صورت را بر روی کل صورت خود ماساژ دهید. اما از مالیدن آن به اطراف چشم ها اجتناب کنید. بگذارید برای 15 دقیقه روی پوست شما باقی بماند سپس پوست خود را بشویید و از دیدن پوست درخشان خود شگفت زده شوید!

5 . موهای زیبا
روزانه یک قاشق غذاخوری گرده زنبور عسل بخورید. بهترین راه برای خوردن این است که آن را به شیرینی جات و کوکی هایستان اضافه کنید. این ماده ریشه های مو را تقویت می کند تا کمتر دچار مشکل ریزش مو شوید. همچنین  موهای شما را براق و درخشان میکند. شما همچنین می توانید گرده زنبور عسل را به میزان یک قاشق غذاخوری به شامپوی خود بیفزایید و پس از هر بار استحمام، از نرمی و درخشش موهای خود لذت ببرید.

6 . ناخن های محکم و سالم تر
آیا ناخن هایی دارید که به راحتی می شکند؟ با مصرف گرده زنبور عسل می توانید آنها را قوی تر کنید و به رشد آنها سرعت ببخشید.

7 . ظاهر پوست را بهبود می بخشد
گرده زنبور عسل حاوی کاروتنوئید، فلاونوئیدها و فیتواسترول است که باعث بازسازی سلولهای پوست می شود. این ماده ظاهر پوست بدن و چهره شما را بهبود می بخشد!

8 . مرطوب کننده صورت
گرده زنبور عسل با موادی مانند زردچوبه، الکل و گلیسیرین سبزیجات ترکیب کنید. این مخلوط سبب یک مرطوب کننده طبیعی برای پوست صورت شماست که سبب تغذیه و افزایش خاصیت کشسانی پوست شما می گردد.
دستور تهیه: در یک ظرف قابل انعطاف، 1 قاشق غذاخوری از هر یک از مواد الکل، گلیسیرین گیاهی و گرده زنبور عسل اضافه کنید. سپس 8 اونس از این مخلوط را به داخل ظرف بریزید. به آرامی ظرف را تکان دهید تا مواد ترکیب شوند و آن را کنار بگذارید، بنابراین گرده زنبور عسل کاملا در مواد حل می شود. برای استفاده، یک تکه پنبه آرایشی را در مخلوط مورد نظر خیس کنید و به آرامی صورتتان را پاک کنید.

9 . جادوی مصری برای پوست و مو بسازید!
اگر شما از کرم جادویی مصری برای پوست و مو خود استفاده کرده اید، می توانید از اینکه خودتان آن را در خانه بسازید لذت ببرید! طرز تهیه آن واقعا آسان است، در اینجا دستورالعمل آن را برایتان آورده ایم:
در یک ظرف آب جوش، به آرامی ½ فنجان روغن زیتون و  ½ موم عسل را به مقدار کمی حرارت دهید. بعد از ذوب شدن، 1 قاشق غذا خوری عسل خام، 1 قاشق چای خوری زنبور عسل، 1/2 قاشق غذاخوری پروپولیس سبوس دار و 1/4 قاشق غذاخوری ژل رویال را هم بزنید. حال این مواد را به خوبی با میکسر مخلوط کنید تا کرم غلیظی حاصل شود. کرم را به یک ظرف در دار منتقل کنید. این کرم را می توانید به عنوان کرم صورت و یا ماسک مو استفاده کنید.